Espresso House öppnar nytt på Landvetter

Espresso House öppnar nytt på Landvetter

Nu öppnar Espresso House sin tredje coffee shop på Göteborg Landvetter Airport. Inom kort är det ankommande utrikesresenärer som får chans att köpa en god kopp kaffe direkt vid hemkomst.

Sedan tidigare har Espresso House etableringar i inrikes- och utrikes avgångshallar, båda efter säkerhetskontrollen. Nu kommer inom kort en tredje etablering att öppna i ankomsthallen där resenärerna får sitt bagage efter landning.

- Det är jätteroligt att vi på det här sättet kan höja servicenivån för våra resenärer ytterligare med ett koncept som håller hög kvalitet. Med gott kaffe och goda tillbehör, ihop med lekytan vi sedan tidigare gjort i ankomsthallen i samarbete med Liseberg, hoppas vi att den välkomnande känslan blir ännu bättre, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

- Espresso House önskar att etablera sig där mycket människor är i rörelse och mot bakgrund av detta är Göteborg Landvetter Airport en viktig samarbetspartner för oss. Vi ser fram emot att servera gott kaffe till alla resenärer i ankomsthallen på Landvetter, säger Johan Emanuelsson, distriktschef på Espresso House Sweden.

Espresso House i ankomsthallen kommer att hålla öppet vid de tider när många ankommande passagerare väntas till flygplatsen. I väntan på bagaget eller för färden hem från flygplatsen kommer nu möjlighet till förfriskningar att finnas för resenärerna.

- Vi har tydliga toppar i vår trafik med tidpunkter då fler passagerare ankommer. Detta i kombination med att vi är en relativt liten flygplats där det går snabbt och smidigt att ta sig från planet till ankomsthallen gör att det ibland blir en stunds väntan på bagaget. Vi jobbar hårt tillsammans med våra partners på flygplatsen för att göra väntan på bagage så kort som möjlig. Men en god kopp kaffe när man kommit hem är aldrig fel, säger Charlotte Ljunggren.

För att veta mer om bagagehanteringen på flygplatsen, se filmen Väskans väg från plan till bagageband www.vimeo.com/landvetter

För mer information:
Fredrik Olsson, kommunikationschef Göteborg Landvetter Airport, 010-10 93 117
Johan Emanuelsson, distriktschef, Espresso House Sweden AB, 0707-76 79 10

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter cirka 5 miljarder kronor per helår och har 2 600 medarbetare.

Presskontakt Tf Presschef - Acting Head of Media Relations Press och Media 010-109 01 00