Max öppnar på Landvetter

Max öppnar på Landvetter

Göteborg Landvetter Airport breddar sitt matutbud när Max hamburgare öppnar ny restaurang i incheckningshallen i februari. Det svenska familjeföretagets hamburgare är populära i Göteborg och restaurangen på Landvetter flygplats blir den femte i Göteborgsområdet.

- Bra kvalitet, service och ett brett utbud är vad vi vill ge våra resenärer på Landvetter. Därför är det jättekul att få välkomna Max till flygplatsen. Att få hit en svensk snabbmatskedja med tydlig miljöprofil är ytterligare ett plus, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

Flygresenärer och besökare kommer att erbjudas Max hamburgare gjorda på svenskt nötkött samt svensk kyckling och bacon. Max klimatdeklarerar sina produkter och kompenserar till 100 procent sin klimatpåverkan genom trädplantering i Uganda.

Öppningen sker i samarbete med SSP, som driver flertalet restauranger på flygplatsen, och som även kommer att stå för Max-restaurangens drift. Rekrytering av ett 50-tal anställda pågår.

- Vi är jätteglada att tillsammans med SSP öppna upp en Max-restaurang på Landvetter. Vi satsar på Göteborgsområdet eftersom som vi vet att många gäster uppskattar våra hamburgare. Landvetter är en milstolpe för oss, säger Richard Bergfors, VD på Max.

- Det känns oerhört roligt att vi får möjlighet att öppna upp en Max-restaurang på Landvetter. Vi vill alltid erbjuda de bästa mat- och dryckesupplevelserna för våra gäster. Med Max kan vi erbjuda snabbmat med hög kvalitet av svenska råvaror, säger Lars Edengreen, VD på SSP.

- Reseupplevelsen börjar redan på flygplatsen och där är utbudet av mat och dryck en väsentlig del. Med den nya Max-restaurangen får inte minst alla våra barnfamiljer ett lättillgängligt och bekvämt alternativ antingen i inledningen av sin resa eller vid hemkomst, säger Charlotte Ljunggren.

För mer information: Fredrik Olsson, kommunikationschef Göteborg Landvetter Airport, tel: 010-10 93 117

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5 miljarder kronor per helår och har 2 400 medarbetare.

Presskontakt Tf Presschef - Acting Head of Media Relations Press och Media 010-109 01 00