Ny linje till Tuzla från Malmö Airport

Idag börjar Wizz Air flyga till Tuzla i Bosnien Hercegovina med avgångar två gånger i veckan. Tuzla blir den sjunde utrikesdestinationen med Wizz Air som är ett flygbolag med fortsatt expansion på Malmö flygplats.

- Vi är mycket glada över att Wizz Air väljer att starta ytterligare en linje från Malmö Airport vilket betyder  att vi nu kan erbjuda resenärer 16 reguljära utrikeslinjer med olika lågprisbolag från flygplatsen, säger Peter Weinhandl, flygplatschef på Malmö Airport.

Tuzla är Wizz Airs sjunde destination som nås direkt från flygplatsen. Övriga destinationer är Belgrad, Budapest, Gdansk, Katowice, Skopje och Warszawa. Staden Tuzla ligger i Bosnien Hercegovina, cirka 12 mil nordost om huvudstaden Sarajevo.

- Vi är glada över den nya linjen till Tuzla där antalet resenärer uppskattas till 30 000 under det första året. Wizz Air har nu sju lågprislinjer från Malmö Airport, och vi förväntar oss att Tuzla snabbt blir en populär weekenddestination. Med avgångar både på fredagar och måndagar passar den nya linjen väl för resenärer från Malmö som vill utforska det kulinariska och kulturella utbudet i Bosnien Hercegovina. Nu blir det ännu enklare att besöka Balkan, säger Daniel de Cavahlo, kommmunikationsansvarig  på Wizz Air.

Wizz Air kommer att flyga till Tuzla från Malmö Airport på måndagar och fredagar. Flygplanstypen blir en Airbus A320 som rymmer 180 passagerare.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Weinhandl, flygplatschef Malmö Airport tel. 010-010 945 05

Malmö Airport ägs, drivs och utvecklas av Swedavia AB. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.