Förbättrad service för taxiresenärer på Umeå Airport. (Exit betyder utfart för taxibilar.) Bild Swedavia.

Smidigare att ta taxi från Umeå Airport

Nu förbättrar och utvecklar Swedavia taxiservicen vid Umeå Airport. Ändringen kortar väntetiden på taxibilar och det underlättar för taxikunder att välja bland lediga bilar.

Från den 17 september blir det enklare för resenären att välja taxibil utanför Umeå Airport. Taxibilarna står utanför terminalen i åtta filer. Skillnaden är att samtliga taxifiler erbjuder såväl lediga som förbokade bilar.

En taxivärd finns initialt på plats för att hjälpa resenärerna.

Med detta system för taxibilarna minskas väntetiden och det underlättar för resenären att enkelt ta sig från flygplatsen.

– Efter resenärernas önskemål gör vi denna förbättring. Samtidigt vill vi lyfta fram att resenären söker sig till det taxibolag som man har förbokat sin resa med, säger Bengt-Ove Lindgren, flygplatschef Umeå Airport.

För mer information, kontakta Swedavias pressjour på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5,7 miljarder kronor och har 3 100 medarbetare.

Presskontakt Tf presschef - Acting Head of Media Relations Press & media 010-109 01 00

Presskontakt Pressansvarig Press & media 010-109 01 00