Sweden Game Arena samarbetar med den virtuella plattformen ifairs

Sweden Game Arena har sedan pandemins start arrangerat digitala event för att skapa förutsättningar för svenska startups och dess community att nå den internationella spelmarknaden och nya talanger. Nu väljer Sweden Game Arena att samarbeta med den digitala eventplattformen ifairs.

Sweden Game Arena har runt 800 blivande och professionella spelutvecklare i sitt community i Skövde och Göteborg, och anordnar flera evenemang under året för att stärka communityt och identifiera deras behov.

– För någon vecka sedan arrangerade vi bland annat det digitala matchmaking-evenemanget Sweden Game Pitch, där svenska startups hade möjlighet att träffa internationella investerare och förläggare, så som Nintendo och Microsoft. I vanliga fall hade de träffats på mässor och konferenser, men på grund av pandemin måste vi hitta nya vägar och möjligheter, säger Magnus Ling, projektledare på Sweden Game Arena.

Digitala upplevelsen
För att förbättra den digitala upplevelsen väljer nu Sweden Game Arena att samarbeta med den nya digitala eventplattformen ifairs, som baseras på AI-teknologi och erbjuder innovativa funktioner för interaktion.

– Vi tror att virtuella events är framtiden och detta samarbete är en fantastisk möjlighet för oss att hjälpa Sweden Game Arena på deras resa för att leverera enastående digitala upplevelser, säger Marena Christensen, VD på ifairs.

Karriärsdag
Det första eventet där plattformen kommer att användas är den kommande karriärsdagen som Sweden Game Arena arrangerar den 27:e maj.

Under dagen har spelföretag inom Sweden Game Arenas community möjlighet att möta spelstudenter från bland annat Högskolan i Skövde för att hitta nya talanger och kompetenser till sina företag genom att slumpvis träffa studenter för korta introduktionssamtal.

– Baserade på sina intressen och bakgrunder, kommer studenterna att bli matchade med relevanta företag som de kan träffa. Vi kommer under dagen också att ha livestreaming med olika paneler kopplat till karriär och rekrytering. Karriärsdagen är ett bra tillfälle att för första gången använda ifairs för att se vilka möjligheter som den digitala miljön erbjuder, säger Tau Petersson, Community Overlord på Sweden Game Arena.

• karriär
  • högskolan i skövde
  • event
  • ifairs

Om Sweden Game Arena

Om ifairs
Ifairs är en ny och innovativ och komplett virtuell plattform för hybrid- och online-mässor, produktexponeringar, evenemang och konferenser. Företagets plattform baseras på AI-teknologi och anses vara unik för att den kan leverera engagerande digitala upplevelser av fysiska evenemang som betonar vikten av både levande kommunikation och enkel användbarhet.

Ifairs plattform underhåller och kommunicerar med besökare på ett helt nytt sätt och erbjuder därmed mervärde för alla slags evenemang, stora som små. För mer information om ifairs, besök www.ifairs.com