Tencent Games blir huvudpartner till Sweden Game Conference

Tencent Games ansluter till Sweden Game Conference som huvudpartner för Europas ledande konferens för blivande och professionella spelutvecklare och startups, meddelar arrangören Sweden Game Arena.

Sweden Game Conference kommer att livestreamas samtidigt som den genomförs på Arena Skövde den 14-15 oktober. Konferensen inleds med en affärsdag med fokus på rekrytering, karriär, pitching och nätverksmöjligheter följt av en dag med fokus på spelutveckling med spännande föreläsningar, paneler och workshops.

”Kvalitetsstämpel”
Tencent Games är världsledande inom spelutveckling, publicering och drift. De erbjuder över 140 toppspel, och hundratals miljoner spelare i mer än 200 länder och regioner som uppskattar deras titlar. Samarbetet med Sweden Game Conference gör det möjligt för Tencent Games att fortsätta sitt långvariga engagemang för att söka upp och stödja enastående spelutvecklare som utvecklar bra spel runt om i världen.

– Att ha Tencent Games som huvudpartner är en kvalitetsstämpel för Sweden Game Conference och vårt community. Det markerar också början på ett långsiktigt partnerskap som jag verkligen är glad över, säger Magnus Ling, projektledare på Sweden Game Arena.

Biljetter till Sweden Game Conference finns på swedengameconference.se.

• Underhållning

• dataspelsutveckling
  • sweden game conference
  • spel
  • tencent games
  • dataspel
  • skövde

Om Sweden Game Arena
Sweden Game Arena erbjuder individer och dataspelsföretag möjlighet att utvecklas genom riktade community-aktiviteter och synliggörande på den globala spelmarknaden. Sweden Game Arena har sin bas i Skövde, med verksamhet även i Göteborg.

Sweden Game Arena har ett sammansvetsat community som består av både professionella spelutvecklare och dataspelsutvecklingsstudenter från Sveriges största dataspelsutvecklingsprogram på Högskolan i Skövde. Sweden Game Arena organiserar årligen Europas ledande konferens, Sweden Game Conference, för blivande och professionella spelutvecklare och startups.

Sweden Game Arena är finansierat av Science Park Skövde, Högskolan i Skövde, Skövde kommun och Västra Götalandsregionen. Läs mer på www.swedengamearena.com.