Alexandra Kriss, marknadschef Sweden Green Building Council

Sweden Green Building Council rekryterar Alexandra Kriss som marknadschef

Sweden Green Building Council vässar kund- och medlemsnyttan och rekryterar Alexandra Kriss som marknadschef. Alexandra Kriss kommer att ansvara för affärsutveckling och SGBC:s olika varumärken.

- Hållbar tillväxt sätter agendan för hela samhällsdebatten. SGBC står för medvetenhet och engagemang. Vi har ett starkt erbjudande som ligger helt rätt i tiden, säger Alexandra Kriss, marknadschef på SGBC.

SGBC är i en expansiv fas där fler möjligheter för miljöcertifiering av fastigheter kommer att tillkomma. Under 2020 lanseras till exempel certifieringarna Miljöbyggnad iDrift och NollCO2.

- Jag är mycket glad över att vi lyckats rekrytera Alexandra Kriss som marknadschef till SGBC. Vi ser fram emot att Alexandra kommer att leda arbetet med att synliggöra SGBC:s viktiga roll i det hållbara samhällsbygget, säger Lotta Werner Flyborg, vd för SGBC.

Alexandra Kriss har lång och bred erfarenhet från fastighetsbranschen. Hon kommer närmast från tjänsten som marknadschef på Fastighetsägarna Service. Alexandra Kriss tillträdde tjänsten som marknadschef på SGBC den 1 oktober och ingår i ledningsgruppen.