Sweden Green Building Council växer och flyttar till nya lokaler

Sweden Green Building Council, en av Sveriges snabbast växande miljöorganisationer, har under 2012 sett både ett växande intresse för miljöcertifieringar av byggnader och ett snabbt ökande medlemsantal. Sverige är ett föregångsland inom miljöområdet när det gäller byggande och allt fler fastighetsägare väljer nu att miljöcertifiera sina byggnader för att minska sin miljöpåverkan. Det finns även ett snabbt växande intresse för att utbilda sig inom miljöcertifiering. Som en följd av detta så anställer nu Sweden Green Building Council fler personer för att kunna hantera fler certifieringar samt ordna fler utbildningar. Redan under första halvåret 2013 kommer nya handläggare och administratörer anställas, vilket gör att organisationens nuvarande lokaler blir för små.

Därför flyttar Sweden Green Building Council till nya, fräscha lokaler från och med den 7 januari 2013. Flyttlasset går ifrån lokaler hos Fastighetsägarna Sverige i Stockholms innerstad till ett helt eget kontor i Sundbyberg tio minuter ifrån Stockholm City. I och med det nya kontoret har nu Sweden Green Building Council utrymme att växa rejält och öka takten i sitt arbete med att göra Sveriges byggnadsbestånd miljövänligare.

Mer information om den nya adressen finns på Sweden Green Building Councils hemsida, www.sgbc.se

Sweden Green Building Council är en ideell förening vars medlemmar är ledande företag och organisationer inom den svenska bygg- och fastighetssektorn vilka vill utveckla och påverka miljö- och hållbarhetsarbetet i branschen. Med fokus på miljöcertifiering av byggnader och genom att tillhandahålla relevant utbildning, ge råd i fastighetsrelaterade miljöfrågor samt att erbjuda nätverk för erfarenhetsutbyte, stödjer Sweden Green Building Council alla företag och organisationer att nå sina fastighetsrelaterade miljömål. Sweden Green Building Council skapar förutsättningar för en god bebyggd miljö där hållbara lösningar efterfrågas och premieras.