Sista akterna klara

Sista akterna klara

Vi kan nu äntligen presentera de 13 sista banden till årets festival. Därmed är samtliga 82 akter som ska spela i sommar utannonserade.

Den tyske gitarrfantomen Michael Schenker, som började sin karriär i Scorpions och UFO för att sedan dra igång sitt eget band MSG, gör i sommar en mycket speciell konsert på Sweden Rock Festival. Under projektnamnet Michael Schenker Fest tar han med sig de tre legendariska MSG-sångarna Gary Barden, Graham Bonnet och Robin McAuley och tillsammans kommer de bjuda på idel MSG-klassiker från plattor som ”Michael Schenker Group”, ”Assault Attack” och ”Save Yourself”. Detta blir den enda Michael Schenker Fest-spelningen i Norden, och den enda i Europa med alla tre nämnda vokalister!

Amerikanska Symphony X räknas till progressiv metals allra största. Deras just nu pågående Europaturné, för senaste och fantastiska skivan ”Underworld”, når dessvärre inte Sverige, men i sommar kompenserar de detta genom att komma till Sweden Rock Festival.

Klara för festivalen är också Sweden Rock-debuterande demongitarristen Steve Vai, hårdrockspionjärerna Vanilla Fudge med tre originalmedlemmar från starten 1967 kvar i sättningen och det banbrytande norska black metalbandet Mayhem som speciellt för Sweden Rock frontas av sin gamle vokalist Maniac.

Vi är även glada att kunna presentera spacerockarna Hawkwind, power metalhjältarna Gamma Ray, progsupertrion The Winery Dogs, svenska dödsmetallikonerna Entombed AD, skållheta, nya pubrockbandet The Temperance Movement, heavy metal-kultbandet Slough Feg, tungt rockande Monster Truck från Kanada samt traditionsenliga publikfavoriten Rockklassiker All-Stars.

Det fullständiga startfältet för Sweden Rock Festival 2016 ser därmed ut enligt följande:

Queen + Adam Lambert
The Presolar Sands
Friday Night Specials
Painted Sky

Vi hoppas kunna presentera ett fullständigt spelschema på vår hemsida inom kort.

För biljetter och mer info, se www.swedenrock.com