SWEDEN ROCK FESTIVAL LANSERAR SIN FÖRSTA BOURBON

SWEDEN ROCK FESTIVAL LANSERAR SIN FÖRSTA BOURBON

Idag adderar Nordens största hårdrocksfestival ytterligare en dryck till sin produktportfölj, nämligen Sweden Rock Spirits Kentucky Bourbon.

Bourbon är kanske den alkoholdryck som oftast förknippas med hårdrocksgenren. Därav föll det sig naturligt att Sweden Rock Festival nu kompletterar sin dryckesfamilj med en Kentucky bourbon.

- Vi har släppt ett antal Sweden Rock-whisky i olika utföranden och många i vår publik ser dom som samlarobjekt, säger Marcus Antonsson, Food & Beverage Manager på Sweden Rock Festival AB.

- Men även om vi sedan länge varit sugna på att bredda sortimentet med en amerikansk bourbon, så har vi inte riktigt hittat helt rätt förrän nu. Så det känns extra spännande att se om våra fans gillar det senaste tillskottet på Sweden Rock-hyllan lika mycket som vi själva gör.

Sweden Rock Spirits Kentucky Bourbon Whiskey är en smakrik och snyggt fyllig bourbon med tydlig karaktär av kolade och rostade ekfat. Inslag av vanilj, muscavadosocker, torkad frukt och kolafudge ger ett knäckigt och kryddigt avslut.

Sweden Rock Spirits Kentucky Bourbon Whiskey kostar 599 kr och finns tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment.

Artikelnummer: 54093
    Volym: 700 ml
    Alkoholhalt: 44.7 % vol
    Pris: 599 kr
    Säljstart: 1 december, 2021
    Ursprung: USA
    Buteljerad: Italien, license: C.A. IT00BSA00120V
    Importör: The Wine & Spirits Collective AB, twscollective.se

För mer information, kontakta:
    Marcus Antonsson
    Food & Beverage Manager
    Sweden Rock Festival AB
    marcus.antonsson@swedenrock.com

Sweden Rock är Skandinaviens största hårdrocksfestival. Varje år lockas besökare från ca 50 länder till Sölvesborg, där de bjuds på över 80 konserter i en mix av klassisk rock, hårdrock, sydstatsrock och metal. Sweden Rock är känt för att hålla en hög nivå på service, och den vänskapliga atmosfären har blivit ett av festivalens främsta signum. Utöver den årliga festivalen har Sweden Rock numera ett tidningsmagasin, drycker och livsstilsprodukter samlade under sitt varumärke.