Idag lanserar Sweden Rock Festival sin senaste medlem i dryckesfamiljen; Sweden Rock Spirits Premium Dark Rum.

SWEDEN ROCK LANSERAR EFTERLÄNGTAD KVALITETSROM INFÖR STUNDANDE 30-ÅRSJUBILEUM

Att Sweden Rock är Nordens största rockfestival har de flesta numera koll på. Att deras exklusiva lanseringar inom dryckessegmentet blivit en tradition som skapat rusning till Systembolaget, kanske inte är lika känt. Nu är det alltså dags igen och denna gång är det Sweden Rock Spirits Premium Dark Rum som lanseras.

Som ett led i ambitionen att hålla sig aktuella året runt hos sina trogna festivalfans, utvecklar Sweden Rock sedan många år tillbaka en portfölj av egenbrandade alkoholhaltiga drycker. Allt ifrån whisky till öl och rödvin har lanserats under Sweden Rocks flagg, och de flesta produkter har sålt slut tämligen omgående. Den mest framgångsrika och uppskattade drycken hittills får nog sägas vara Sweden Rock Holy Spirit Rum 15 YO, som lanserades 2017.

”Sedan den tog slut i lager är det väldigt många som hört av sig och undrat över när uppföljaren kommer”, berättar Sofia Lindqvist Lacinai, vice VD och marknadschef på Sweden Rock.

Hon fortsätter: ”Det kändes därför som perfekt tajming att lansera den nya, men närbesläktade, Sweden Rock Spirits Premium Dark Rum lagom till det stundande 30-årsjubileumet.”

Rom är en spritdryck som stadigt ökat i popularitet i Sverige under de senare åren. Många väljer numera en mörk rom av hög kvalitet som avec, som ett alternativ till mer traditionella val som whisky eller cognac. Med detta i åtanke har hela processen med att ta fram Sweden Rock Spirits Premium Dark Rum präglats av ett kvalitetstänk på hög nivå.

Marcus Antonsson, Food & Beverage Manager på Sweden Rock, utvecklar: ”Fansen har höga krav på vår festival, och det är otroligt viktigt att allt som släpps under vårt varumärke lever upp till förväntningarna. Vi tar därför varje ny produktlansering på största allvar och nu har vi landat i en rom som känns riktigt kvalitativ, både i smak och design.”

Just kombinationen av en välsmakande produkt som tilltalar de mest kräsna konnässörerna i kombination med en genomtänkt och snygg design, har visat sig vara ett vinnande koncept då Sweden Rocks drycker blivit samlarobjekt för många och det finns inget som pekar på att det skulle bli annorlunda denna gång.

Sweden Rock Spirits Premium Dark Rum är en exklusiv och välbalanserad mix av olika romsorter från Dominikanska Republiken, och omfattar allt från helt olagrade varianter till en riktig smakexplosion som fått mogna på fat i hela 15 år. Den unika blandningen ger en rik och generös arom med toner av vanilj, knäck och torkad tropisk frukt.

När romen fått omfamna smaklökarna en stund framträder en varm och rund smak med mörk choklad och russin i framkant. Den intensiva eftersmaken hänger kvar en bra stund, så man kan verkligen låta njutningen få ta sin tid.

Sweden Rock Spirits Premium Dark Rum fungerar rumstempererad och helt ren, med is eller som drinkbas. Det är helt enkelt den egna preferensen som får avgöra hur den avnjuts på bästa sätt!

Sweden Rock Spirits Premium Dark Rum
Alkoholhalt: 40%
Beställningsnummer (Systembolaget): 5861301
Innehåll: En blandning av fat med rom från Karibien.
Ålder: Olagrad upp till 15 årig rom.
Pris: 499 kr

Sweden Rock är Skandinaviens största hårdrocksfestival. Varje år lockas besökare från ca 50 länder till Sölvesborg, där de bjuds på över 80 konserter i en mix av klassisk rock, hårdrock, sydstatsrock och metal. Sweden Rock är känt för att hålla en hög nivå på service, och den vänskapliga atmosfären har blivit ett av festivalens främsta signum. Utöver den årliga festivalen har Sweden Rock numera ett tidningsmagasin, drycker och livsstilsprodukter samlade under sitt varumärke.