Pressinbjudan: Life science-branschens sommarmingel och intervju med Ulf Kristersson + prisutdelning

Den 17 maj välkomnar vi Ulf Kristersson till SwedenBIOs försommarmingel! Ulf är ekonomisk-politisk talesperson för Nya Moderaterna och vice ordförande i Finansutskottet. Under kvällen utses också vinnaren av SwedenBIO Award 2017!

Ulf kommer att berätta om moderaternas visioner och syn på life science i Sverige. Under hans tid som socialförsäkringsminister lyftes life science upp som ett strategiskt viktigt område och många är nu nyfikna på att höra hur han ser på branschen idag och hur moderaterna ser på den nuvarande regeringens politik. Det kommer även finnas tillfälle för dialog med publiken. Moderator är Eva Sjökvist Saers, vice ordförande SwedenBIO.

Om Ulf Kristersson
Ulf kom in i riksdagen första gången 1991 innan han år 2000 gick vidare till posten som kommunikationsdirektör på börsnoterade IT-konsultföretaget Connecta/Adcore. Från 2003 var han tillbaka i politiken, först som finanskommunalråd i Strängnäs och efter valet 2006 som socialborgarråd i Stockholm. Han gick 2010 vidare till posten som socialförsäkringsminister under alliansregeringens andra mandatperiod.

Prisutdelning SwedenBIO Award 2017
Att utveckla en ny medicinsk innovation och få den att nå hela vägen till patient och marknad kräver kunskap, nytänkande, affärskunnande, handlingskraft och tålamod – bland mycket annat. Priset delas ut till ett bolag som visat prestationer och framgångar utöver det normala inom life science-industrin under det gångna året och som bidragit till ett ökat intresse för branschen.

De nominerade bolagen till SwedenBIO Award 2017 är AddLife, AMRA, Cormorant Pharma, Moberg Pharma, Oncopeptides, Pharmalink och Xvivo Perfusion.

Tid och plats
Onsdagen den 17 maj klockan 15.30 på Operaterassen, Karl XII:s Torg, Stockholm.

Klockan 15.30 serveras kaffe, 16.00-16.30 Ulf Kristersson, 17.15-17.30 prisutdelning. Mellan programpunkterna och efter prisutdelningen finns tid för mingel med omkring 200 life science-gäster.

Anmäl dig på swedenbio.se/sommarmingel, ange journalist i kommentarsfältet.

Kontakt:
Jonas Ekstrand, VD SwedenBIO, jonas.ekstrand@swedenbio.se, 0703 02 08 96.

• ulf kristersson
  • nya moderaterna
  • swedenbio award
  • xvivo perfusion
  • pharmalink
  • oncopeptides
  • moberg pharma
  • cormorant
  • addlife
  • amra
  • diagnostik

SwedenBIO är den nationella branschorganisationen för life science i Sverige. Våra drygt 220 medlemsföretag utvecklar bioteknik, diagnostik, läkemedel, och medicinteknik eller är experter inom bland annat affärsutveckling, IP och juridik.