SwedenBIO bjuder in till Nordic Life Science Days med fokus på investering, samarbeten och nätverk

SwedenBIO, tillsammans med sina systerorganisationer i Danmark, Finland och Norge - Biopeople, Suomen Bioteollisuus och Norsk Biotechforum - bjuder in till ett internationellt partner- och investerarmöte. Deltar gör även de nationella och regionala organisationerna i varje land.

"Varje år har detta möte lockat ett växande antal besökare", säger Jonas Ekstrand, tf VD SwedenBIO. "I år har vi utökat sfären och vi är glada att dela inbjudan med våra nordiska systerorganisationer. Vi förbereder för att visa det bästa av Life Science i världens 12e största ekonomi. "

"De nordiska länderna är världsledande inom innovation, forskning och investeringar inom life science. Så platsen att vara på för partnering och nätverk är Stockholm i oktober ", säger Olivier Duchamp, Conference Director, Nordic Life Science Days. "Stockholm är en av världens vackraste huvudstäder, byggd på 14 öar sammanlänkade av 57 broar. Följ med oss, andas frisk luft och delta i utvecklingen av life science-samarbeten."

Aven om fokus ligger på investering, samarbeten och kontaktskapande möten, hålls företagspresentationer, och parallella sessioner om aktuella life science-frågor.

Fyra hundra delegater deltog på förra årets möte i Malmö. Med ett förstärkt nordiskt fokus, räknar arrangörerna med 600 deltagare i Stockholm. Nordic Life Science Days (tidigare Life Science Investment Day Scandinavia) äger rum på Stockholm Waterfront, 14 -15 oktober, 2013 och ersätter det tidigare aviserade BioPartnering Future Europe (BPFE) 2013.

Partners, Registering osv
Olivier Duchamp, Conference Director, Nordic Life Science Days+ 33 472 270 089, olivier.duchamp@swedenbio.com
Program
Jonas Ekstrand, Acting CEO, SwedenBIO+46 70 302 08 96, jonas.ekstrand@swedenbio.com