SwedenBIO välkomnar regeringens satsning på innovation och jobb för framtidens Sverige

Alliansens partiledare höll på förmiddagen den 11 september en presskonferens ifrån SciLife Lab i Solna med fokus på budget och långsiktiga strategier för forskning, där life science hade en framträdande roll.
- Att få en förstärkt uppmärksamhet i budgeten är naturligtvis glädjande och helt i linje med det arbete vi arbetar med, nämligen att få hela infrastrukturen att fungera i kedjan från tidig idé till färdig behandling, säger Johan Järte, VD SwedenBIO. Särskilt glada är vi för att regeringen ser långsiktigt på nyttiggörandet så att vi får än högre utväxling av en redan stark grundforskning i flera olika instanser och perspektiv.

Läs promemorian "4 miljarder till forskning och innovation med fokus på life science-området" i bifogade länk.

• johan järte
  • alliansen