Sweden Foodtech anställer ny Director of Content.

Sweden Foodtech är ett ekosystem för nästa generation av gastronomiska lösningar baserade på teknik, data, hållbarhet och hälsa.

Nu anställer de gastronomiskt meriterade Daniella Illerbrand som Director of Content.

Daniella, med sina djupa kunskaper om gastronomi, restauranger, krögare och kockar, kommer att tillföra otroligt mycket. Hon kommer också sköta vår sociala media plattform och till stor del vår press bearbetning.

Vi arbetar också med en fundamental förändring av Smaka på Stockholm med sikte på framtidens mat där Daniella kommer att ta en stor del av den kreativa ledningen.- Johan Turesson- Sweden Foodtech

Att få chansen att jobba med ett företag som hela tiden tänker framåt och där man känner att det är en genuin känsla för omvärlden och dess välmående som styr är få förunnat och jag känner mig enormt ödmjuk inför uppdraget. Att även få ta ledning inför att stort nytt projekt där tanken är att så många människor som möjligt ska få chansen att äta bra, dricka gott och förstå att det går att ha ett sunt hållbarhetstänk i sin vardag är en enorm bonus för mig- Daniella Illerbrand.

Daniella har tillträtt sin officiella tjänst den 16 september.

För mer information vänligen kontakta Daniella Illerbrand daniella@swedenfoodtech.com

• Mat, dryck

Sweden Foodtech is the ecosystem for the next generation food system, based on tech, data, sustainability, and health.