Pinot av Mika Lindblad. Foto: Emil Fagander

Pinot nominerad till Dezeen Awards

Pinot, ett projekt av Mika Lindblad, i samarbete med Swedese, är på Dezeen Longlist 2020. Projektet är med på listan i projektkategorin Seating design för priset Dezeen Awards 2020.

"A design with a carefully balanced anatomy where the materials live in symbiosis with one another, the vigour in the laminated veneer meets the natural give of the leather." säger Dezeen om projektet.

Pinot är ett examensprojekt av Mika Lindblad på den 3-åriga utbildningen Form på Beckmans Designhögskola i Stockholm.

Dezeen Awards delas ut av Dezeen, ett av världens mest inflytelserika arkitektur- och designmagasin.

Totalt skickades 4 300 bidrag in till tävlingen, där 318 projekt har valts ut i ett första urval. I september presenteras en så kallad shortlist och vinnare utses i oktober.