UNIQLOs sommarterrass i Kungsträdgården i Stockholm

Swedese i samarbete med UNIQLO och Matateljén

I början av maj öppnade UNQLO tillsammans med Matateljén och Swedese en uteservering med foodtruck på terrassen utanför UNIQLOs butik i Stockholm. Matateljén erbjuder enklare lunchrätter baserade på lokala råvaror och Swedese möblerar uteserveringen med stolar och bord från produktfamiljen Desirée.

Satsningen på sommarterrassen är också inledningen på ett nytt samarbete mellan Swedese och UNIQLO. I anslutning till terrassen kommer det senare att finnas möjlighet att köpa möbler från Swedese, via en digital lösning inne i UNIQLOs butik.

- Samarbetet ligger helt i linje med vår tanke om det bekväma livet, med bra mat från Matateljéns foodtruck och våra möbler i en ny typ av sammanhang. Den kommande digitala lösningen är också ett sätt för oss att vara en del av retailutvecklingen, säger Sonnie Byrling, VD på Swedese.

På terrassen står bord och stolar från produktfamiljen Desirée, designade av Yngve Ekström 1954. Han hämtade sin inspiration från diskställ när han ritade dem, resultatet blev en vädertålig möbel som fungerar både ute och inne. Läs mer om Desirée här.

UNIQLOs sommarterrass hade premiär 8 maj och är öppen varje dag mellan 11.00 och 18.00 fram till slutet av augusti. Adressen är Hamngatan 27 i Stockholm.

Här hittar du mer info om UNIQLO och läs mer om Matateljén på deras webbplats.