Swedese medverkar på Stockholm Creative Edition

Möt Swedese på Stockholm Creative Edition 23-29 september

Rött som lingonet i skogen.

Så tänkte vi när vi tog in den röda färgen i Swedeses palett för hösten. Rött är en färg med stark personlighet och den ger ett distinkt uttryck till den nya kollektionen som nu visas i vårt showroom i Stockholm.

Nya färger förenar nya och föregående kollektioner

I arbetet med färger och tyger för 2022 länkar vi som alltid till tidigare kollektioner, för att skapa ett flöde i kombinationer. Vi ser det som ett ständigt pågående arbete med långsiktiga val i fokus. Till hösten har vi valt att klä Lamino i ett ulltyg inspirerat av mönsterrikedomen hos Karin Larsson. Vi har lackat utvalda detaljer i oxidrött samt jobbat med den engelskt röda kulören i några accessoarer, som spegel och bricka Comma av Mia Lagerman.

Bespoke nyhet

Höstens produktnyhet är en ny medlem i bordfamiljen Bespoke. Liksom tidigare Bespoke-bord är det Roger Persson som står för formgivning. Serien har varit i produktion sedan 2010 och liksom namnet antyder går borden att måttbeställa efter önskemål. Nu kommer alltså även ett Bespoke soffbord, möjligt att beställa i en mängd olika utföranden. Flera av dem visar vi just nu i vårt showroom.