Swedese Brand Store i Stockholm

Swedese Brand Store på Brunkebergstorg i Stockholm

I slutet av oktober öppnade Swedese sin första butik, Swedese Brand Store. Adressen är Malmtorgsgatan 5 vid Brunkebergstorg i Stockholm.

I den nya butiken finns ett urval av Swedeses sortiment, både populära klassiker som Laminofåtöljen, Flowerbordet och klädhängaren Tree, men också nya favoriter som pallen Avavick och lampan Pile som ursprungligen utvecklades för restaurangmiljön på nya Nationalmuseum i Stockholm. Här hittar du även sittmöbler från uppskattade familjerna Amstelle och Stella. I Swedese Brand Store finns också flera produkter och utföranden som är unika för just butiken. Dessutom finns tyg- och materialprover tillgängliga för den som vill inspireras och fördjupa sig ytterligare.

- I Swedeses nya Brand Store erbjuds hela vårt sortiment av möbler och accessoarer. Här finns möjlighet att välja bland klädslar, träbehandlingar och underreden, allt med hjälp av kunnig personal. Nyheter kommer att lanseras löpande och samarbeten med externa designers kommer först synas här, säger Annika Sandstedt, butiksansvarig Swedese Brand Store.

I butiken finns också ett mindre utbud av hantverk från bland annat Normal Object Factory, Unni Stridh, Bjørne design och VEKE.

Swedese Brand Store ligger på Malmtorgsgatan 5 vid Brunkebergstorg i centrala Stockholm, i samma lokal som Swedese sedan tidigare har sitt showroom. Det kommer självklart även fortsättningsvis vara möjligt att boka möten med Swedeses säljare i lokalen. I Swedeses butik kommer det också vara lite andra aktiviteter framöver, med event och andra händelser.

- Med början i januari 2023 arrangerar vi workshops på kvällstid i butiken. Först ut blir en 2-timmars workshop med täljaren Unni Stridh som lär ut hur man kan tälja vackra stenar av trä, avslutar Annika Sandstedt, butiksansvarig Swedese Brand Store.

Området kring butiken har formats om och vitaliserats de senaste åren, där närbelägna Gallerian vuxit, nya hotell och restauranger har tillkommit och andra spännande aktörer har etablerat sig i kvarteret.

Öppettider för Swedese Brand Store är tisdag till fredag 11.00-18.00, lördag och söndag 11.00-16.00.