Swedese lanserar egen e-handel

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2019 09:38 CEST

Swedese Online Brand Store

Swedese Online Brand Store återfinns flera favoriter ur företagets produktsortiment, till exempel den välkända fåtöljen Lamino, soffbordet Flower Mono, klädhängaren Tree och den prisbelönta pallen Spin, bland många andra.

– Swedese väljer att etablera sig med e-handelsbutik för att vi vill vara där kunderna är. Våra kunder vill ha rätt information och kunskap, så att de kan genomföra välinformerade och hållbara köp. I våra kunders vardag är det kunden själv som bestämmer när, var och hur man informerar sig och köper, säger Sonnie Byrling, VD på Swedese.

Många kunder uppskattar tryggheten i att handla direkt av tillverkaren, med allt från närhet till produktionen, att produkterna som säljs i e-handeln finns i lager för snabb leverans och att ha en kundtjänst som är experter på sortimentet.

Vid lansering finns ett 20-tal produkter i flera varianter tillgängliga i Swedese Online Brand Store och sortimentet utökas kontinuerligt. Dessutom kommer det att släppas produkter som är unika för den egna e-handeln framöver.

Adressen till Swedese Online Brand Store är shop.swedese.se.

Swedese är ett familjeägt svenskt möbelföretag, grundat 1945 av Yngve Ekström m.fl. Företaget ägs idag av Anna Johansson och Julio Patino. Alla möbler, för såväl hem- och professionella miljöer tillverkas i småländska Vaggeryd och Äng med hjälp av högklassig hantverkskunskap som utvecklats in nästan trekvarts sekel. Utifrån genomtänkt och stark formgivning produceras möblerna med minimal miljöpåverkan, i syfte att hålla minst en livstid.

Kommentarer (0)

Kommentera