Pillo karmstol, design av Khodi Feiz

Swedese presenterar Pillo karmstol, designad av Khodi Feiz

Pillo karmstol är det senaste tillskottet i produktfamiljen Pillo, där det nu finns ett komplett familjeerbjudande. Pillo karmstol är mångsidig med sitt breda utbud av benalternativ och passar alla tillfällen oavsett om det är i ett mötesrum, hemma för middagar, i hotell och restaurangmiljöer, inom vårdsektorn eller på kontoret. Dessutom med olika valmöjligheter av benstativ: metallben, träben, hjulstativ och kryssfot - alla i flera olika utföranden. Klädseln är avtagbar, för att enkelt kunna tvätta eller bytas ut.

Den klädda ryggen har en stomme i metall och är gjuten i kallskum, tillverkat av Biomass Balance-teknologi, som sparar 80 % av CO 2-utsläppet jämfört med vanligt skum. Sitsen byggd på en plywoodstomme med en topp av pocketsprings och gjutet kallskum, något som gör den mycket bekväm.

Pillo karmstol är designad av Khodi Feiz, som låter svepande former möta generösa proportioner.

Ett tydligt formspråk, där resultat är sann komfort och en tidlös känsla.