King Richard – utomhusbio under bar himmel i kvarteret Ödlan!

King Richard – utomhusbio under bar himmel i kvarteret Ödlan!

Som en del av Sommar i Skeppsbron visas filmen ”King Richard” på kvarteret Ödlans innergård (Syrgasvägen 7, Jönköping), fredagen den 12 augusti 2022, kl 20.00-22.00.

Den Oscarbelönade och omtalade filmen om att uppfostra två av världens mest talangfulla idrottare någonsin. Richard Williams, en orädd pappa som bidrog till att uppfostra två av världens mest talangfulla idrottare någonsin, och som kom att förändra tennissporten för alltid. Richard drivs av en tydlig vision av deras framtid, och genom att använda sig av okonventionella metoder har Richard en plan som kommer ta Venus och Serena Williams bort från gatorna i Compton, Kalifornien, till den internationella scenen som legendariska ikoner.

Originaltitel: King Richard (2019)
Bolag: Warner Bros
Inspelningsår: 2021
Releasedatum: 2022-02-28
Åldersgräns: Från 11 år
Produktionsland: USA
Genre: Drama, Sport
Språk: Engelska
Text: Svenska
Längd: 139 min
Regissör: Reinaldo Marcus Green
Skådespelare: Will Smith, Aunjanue Ellis och Jon Bernthal

Ämnen

Swedish Film är sedan 1947 en distributör av filmer för visning i grupp inom det så kallade institutionella rättighetsområdet. Med detta avses enkelt uttryckt, filmvisningar som inte är biografvisningar eller visningar i privata hem.

Inom Swedish Film finns flera varumärken så som Swedish Film Licens och sajten Film och Skola.

Distributör av film inom det institutionella rättighetsområdet sedan 1947

På Swedish Film arbetar vi med rättigheter för filmvisning av både spelfilm och utbildningsfilm.

Ska du anordna en filmvisning som inte är biografvisning eller visning i ett privat hem så måste du ha speciella rättigheter för det – och då vänder du dig till oss!

Ett samarbete med oss gynnar filmarbetare och upphovsmän. Med vår hjälp visa du film enligt regelverket.

Swedish Film
Hemvärnsgatan 8