Marknadsföringen av Kiruna och Swedish Lapland pågår för fullt i London

Foto: Fredrik Broman/HumanSpectra.com Swedish Lapland deltar på World Travel Market i London för att sälja in varumärket "Swedish Lapland" med syfte att fylla direktflygen mellan London och Kiruna kommande vinter samt att öka uppmärksamhetan för destinationen. Hela 46.945 personer från 202 länder besökte WTM under 2006. Turoperatören Discover the World arrangerar resorna mellan London och Kiruna och SAS levererar flygningarna. Många av bokningarna är redan klara för de sexton veckoflighterna. ICEHOTEL är den stora dragaren, men Riksgränsen och Björkliden är med i samarbetet och vi marknadsför "The Adventures of Swedish Lapland" med exotiska upplevelser för engelsmännen som t.ex. norrsken och mycket bra skidåkning i riktiga fjäll, säger Jan-Erik Jaensson turistchef i Swedish Lapland. Även hotell Grand Arctic i Överkalix och Kukkolaforsen finns med på mässan för att sälja exotiska upplevelser i Swedish Lapland. se mer på: www.swedishlapland.com/en-GB/flash/start.aspx www.icehotel.com www.stayinlapland.com För mer information: Jan-Erik Jaensson, VD Swedish Lapland 070-5182090 Annica Öhman från Swedish Lapland är på plats i London under måndagen och tisdagen. Tfn: 070-5281108