General introducerar skräddarsytt snus

General introducerar skräddarsytt snus

General Tailored är ett nytt, skräddarsytt portionssnus. Prillorna är mjukare, passformen är optimerad och dosan smidigare. Allt för att erbjuda en skräddarsydd snusupplevelse i minsta detalj. Smaken är av klassisk Generalkaraktär, med tydliga inslag av bergamott.

General Tailored skiljer sig från andra snusprodukter. Prillorna är mjukare och passformen under läppen är förbättrad. Detta tack vare en patentsökt teknik kallad NatuFibe, vilket är en innovation baserad på naturliga växtfibrer.

Den nya, något mindre, dosan med mjukt rundade hörn och kombilock på undersidan kommer ut i handeln i början maj. En dosa General Tailored väger cirka 16 gram, innehåller 20 prillor och kostar omkring 35 kronor.

general.se