Kronan byter utseende

Kronan byter utseende

Varumärket Kronan från Swedish Match får nytt utseende men behåller receptet. Från och med maj rullar de uppdaterade dosorna ut i butik. Störst förändring genomgår Kronan vit portion som förpackas i en helvit dosa. Kronan lös och original kommer i en grön dosa med guld- respektive silverlock.

Kronan har växt i rask takt sedan lanseringen i november 2005 och är idag ett omtyckt varumärke i Swedish Matchs produktportfölj. En viktig anledning till framgången är att snuset erbjuder Swedish Match kvalité till ett bra pris. Nu har designen uppdaterats för att möta konsumenternas efterfrågan.

– Kronan har snabbt blivit ett populärt alternativ för alla som uppskattar ett bra snus till ett konkurrenskraftigt pris. Med hjälp av den nya designen blir dosorna inte bara snyggare utan också betydligt lättare att hitta i kylen, säger Markus Eileryd, varumärkeschef Kronan.

Kronan finns i formaten original portion, vit portion samt lössnus och beskrivs som ett prisvärt snus med okonstlad och tydlig smak av tobak.

utvecklar, tillverkar och säljer marknadsledande varumärken inom rökfria produkter, cigarrer och tändprodukter. Koncernens produkter säljs över hela världen med tillverkning i 10 länder. Rullande tolvmånadersomsättning till och med mars 2010 uppgick till 14 100 MSEK. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).