Swedish Match lanserar ZYN Espressino och Lemon Spritz

Swedish Match lanserar ZYN Espressino och Lemon Spritz

I dag lanseras de två senaste nytillskotten av Swedish Match tobaksfria nikotinprodukt ZYN; Espressino och Lemon Spritz. Från och med i dag finns de till försäljning i Swedish Match egna butiker (Stockholm, Göteborg, Lund, Åre och Strömstad) samt på www.zyn.com. På www.zyn.com kommer en dosa att kosta 39 kronor. De nya ZYN-produkterna lanseras i övriga försäljningskanaler den nionde september.

ZYN Espressino har en mörk lätt gräddig smakkaraktär med tydliga inslag av kaffe och choklad, samt aningen nougat och vanilj. ZYN Lemon Spritz har en ljus smakkaraktär med tydliga inslag av citrus och persika, samt aningen grapefrukt och rosenvatten.

- Vi är alltid på jakt efter nya smakkombinationer som uppskattas av våra konsumenter, och med dessa två nytillskott har vi nu totalt ZYN i sju olika smaker på den svenska marknaden, i de två formaten Slim och Mini Dry, säger Anna-Karin Karlsson, Brand Manager för ZYN.

Från och med den nionde september kommer ZYN Espressino och Lemon Spritz att finnas på bland annat Pressbyrån och 7/Eleven, Direkten, Eko, Citygross samt 60 utvalda nettotobakister. Även utvalda e-handelssajter kommer att sälja produkterna, däribland Snusbolaget.

ZYN Lemon Spritz lanseras i Slim-format och Espressino i Mini Dry-format, det sistnämnda innebär en helt torr nikotinpåse. Båda produkterna har styrka 2 av 4, och för ZYN Lemon Spritz är det en lägre styrka än övriga Slim- produkter.

I samband med denna lansering justerar Swedish Match även i förpackningsdesignen för ZYN. Styrkesymbolen med de röda cirklarna byts ut mot en sifferskala från 1 till 4, där fyra är den högsta styrkan.