Toughest Obstacle Race med “100% känsla”

Toughest Obstacle Race med “100% känsla”

–  Onico ny huvudsponsor för hinderbaneloppet Toughest

Nexthand AB introducerade Obstacle Racing i Sverige i maj 2013, då de anordnade det första hinderbaneloppet i sitt slag i Malmö. Idag är Nexthand AB med sitt varumärke Toughest Nordens ledande hinderbandelopp och kommer i år anordna lopp i Malmö, Umeå, Oslo, Köpenhamn och Göteborg.

Nytt för i år är att deltagarna kommer att behöva ge 100 procent för att ta sig upp för norra Europas största ramp som sponsras av det nikotin – och tobaksfria alternativet Onico från Swedish Match.

I maj 2013 gick det första Toughest-loppet av stapeln i Malmö. Det blev snabbt en stor ”snackis” i sociala medier och intresset inför årets hinderlopp har varit otroligt stort.

- Den positiva feedbacken från förra årets lopp har motiverat oss enormt mycket. Vi har arbetat hårt hela året för att fler deltagare ska få möjligheten att delta och är glada att vi nu utökat med fyra nya lopp i Skandinavien 2014, säger Per Ögren CEO Nexthand AB.

- På två år har vi fått så pass stor spridning i sociala medier att vi nu passerat vasaloppet i antal likes på Facebook vilket gör oss till det största sporteventet i Sverige på Facebook! Nu ser vi fram emot att höra reaktionerna efter årets första lopp den 3:e maj, säger Per Ögren.

Mediha Budak Gustafsson, Brand Manager Onico, ser ett stort värde utav samarbetet med Toughest.

- Vi är mycket glada över samarbetet med Toughest och ser en möjlighet i att ge deltagarna en upplevelse utöver det vanliga. Onicos huvudbuskap, stämmer väl överens med värdeorden för hinderbaneloppet – 100 procent känsla är det du måste ge och det du får som utdelning genom att bestiga norra Europas största ramp! avslutar Mediha Budak Gustafsson.

Produktinformation:

· Onico är marknadsledande inom segmentet tobaks- nikotinfria snusprodukter och
tillverkas utav Swedish Match

· Målgruppen är vuxna män och kvinnor som vill förändra sitt tobaksbruk

· Onicos sortiment består av sex olika produkter som ger en snuslik känsla under läppen
utan tobak och nikotin. Alla produkter har uppdaterats i en ny design med
större kastlock

· Onico säljs med en rekommenderad åldersgräns på arton år

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer marknadsledande varumärken inom produktområdena Snus, Andra tobaksprodukter (amerikanska massmarknadscigarrer och tuggtobak) samt Tänd­produkter. Koncernen säljer produkter globalt med tillverkningsenheter i 7 länder. Koncernens globala jämförbara nettoomsättning var 11 402 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 30 september 2011. Den jämförbara nettoomsättningen exkluderar verksamheter som överförts till STG. Swedish Match aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).