VOLT Sparks Space: en rymdinspirerad trio på tillfälligt besök

VOLT Sparks Space: en rymdinspirerad trio på tillfälligt besök

VOLT Sparks är ett helt nytt koncept inom VOLT-familjen: nikotinpåsar i limiterade utgåvor med oväntade smaker och innovativa egenskaper. Nu lanseras premiärutgåvan VOLT Sparks Space – en rymdinspirerad trio som fått namnen; Big Bang, Cosmic Dust och Nothingness. Det är det första konceptet av flera som kommer på tillfälligt besök.

VOLT Sparks är ett sub-varumärke inom VOLT. Ambitionen är att erbjuda smakupplevelser som få har en referens till eller som inte finns på marknaden idag.

- Det här är ett spännande koncept som jag tror stenhårt på och jag tycker verkligen att vi har lyckats ta fram något som känns nytt och kul. Varumärket ska utforska det oväntade och med det här konceptet stärker vi den positionen, säger Stefan Santos, Marketing Director på Swedish Match, Business Unit Sverige.

VOLT Sparks Big Bang (styrka 4) har en kryddig karaktär med smak av körsbär, mandel, kryddnejlika, kanel och svartpeppar.

VOLT Sparks Cosmic Dust (styrka 2) med smak av banan och toner av päron, hallon och svarta vinbär.

VOLT Sparks Nothingness (styrka 3) har en något metallisk, svalt rökig karaktär med toner av salmiak.

Samtliga produkter inom VOLTS Sparks Space lanseras som en långsmal fuktig helvit prilla. Förutom att själva dosorna har en design som sticker ut så är de tillverkade av 90% biobaserad plast*.

VOLT Sparks Space finns att köpa fr o m den 20 juli (vecka 29) på swedishmatch.se och niqo.com. Från vecka 30 finns produkterna i Swedish Match och Nico Co:s fysiska butiker samt på övrig e-com. Vecka 33 är det dags för selektiv lansering hos utvalda handlare. En dosa VOLT Sparks Space innehåller 14,7 gram och har ett rekommenderat pris på 40 kronor.

*Massbalansmetoden ger oss möjlighet att kommunicera att dosorna till VOLT består av 90% biobaserad plast. Att det inte är 100% biobaserad plast beror på att man i tillverkningen även tillsätter andra ämnen förutom plasten, såsom mjukgörare. Mer info på voltvolt.com/sustainability

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktområdena Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter (cigarrer och tuggtobak) samt Tändprodukter (tändstickor, tändare och kompletterande produkter). Tillverkning sker i sex länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Koncernens globala nettoomsättning var 14 486 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 31 december 2015. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA).

Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.