Swedol utökar sitt nätverk av butiker

Idag öppnar Swedol i Västervik!

Idag, tisdag den 19 mars slår vi äntligen upp dörrarna till vår helt nya butik på Kolonivägen 13 i Västervik.

Butiken har en försäljningsyta på ca 1000 kvm och erbjuder förutom ett fullstort sortiment på verktyg, arbetskläder och personligt skydd även tjänster som hydraulslangs- och kättingtillverkning och klädtryck.

- Västervik är en viktig företagshubb på östkusten med många små och medelstora företag. Det är en ort som passar vår typ av verksamhet och vi har aktivt letat efter rätt läge för en nyetablering. Därför känns det såklart riktigt roligt att vi idag kan slå upp dörrarna till en otroligt fin och fräsch butik, säger Håkan Wanselius, landschef för Swedol i Sverige.

- Vi är i huvudsak ett business to business-företag men jag välkomnar verkligen alla Västerviksbor att besöka oss! Jag ser mycket fram emot att bygga relationer med våra lokala företag och hälsar både befintliga och nya bekantskaper välkomna!

Martin Sagmar som är butikschef hälsar alla Västerviksbor välkomna!

Kontakt:

Håkan Wanselius, landschef försäljning Sverige +46 70 305 11 47