Swedol AB (publ) öppnar ny butik i Borlänge den 6 november

Swedol öppnar idag torsdag den 6 november sin 26:e butik i den mycket expansiva handelsstaden Borlänge. Butiken är belägen i handelsområdet Södra Backa på Hammargatan 6 i Borlänge och är på totalt 2 750 kvm.

Ytterligare etableringar som är kontrakterade med beräknad öppning under 2009 - 2010 är följande: Halmstad under kvartal 1 år 2009, Skövde under kvartal 2 år 2009, Kristianstad kvartal 2 år 2009, Eskilstuna kvartal 2 år 2010 och Luleå under kvartal 2 år 2010.

För ytterligare information se vår hemsida: www.swedol.se eller kontakta:

Markku Piippo, VD Swedol
Mob. +46 70 304 05 84
Markku.piippo@swedol.se

Swedol erbjuder i sina egna butiker, genom återförsäljare samt på postorder och internet kvalitetsvaror till konkurrenskraftiga priser inom el/elektronik, verktyg, hydraulik, yrkeskläder/skyddsutrustning, fordonstillbehör och förbrukningsvaror. Swedol är en komplett leverantör med hög servicenivå, exemplarisk lagerhållning och effektiva leveranser till proffsen inom bygg-, entreprenad-, åkeri- och industrisektorn - och andra - som väljer proffskvalitet. Swedol är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs i Stockholm, (Small cap).