Swedol etablerar sig i Boden

Swedol etablerar sig i Boden

Vid årsskiftet öppnar Swedol dörrarna till en helt ny butik på Kopplingsvägen 6 i Boden.

Boden ligger i en otroligt expansiv region av Sverige. De kommande 20 åren ska över 1070 miljarder investeras i norra Sverige. Investeringstakten gör norrlandskusten till Sveriges största tillväxtzon, om man inte räknar storstadsregionerna.

– Boden har länge varit en ort där vi velat etablera oss och nu har vi hittat ett läge som passar vår typ av verksamhet. Butiken kommer bli ett bra komplement till Luleåbutiken och ge oss en komplett täckning i regionen, säger Torbjörn Eriksson, försäljningschef för Swedol i Sverige.

Den nya butiken, inklusive lager och gemensamhetsutrymmen blir på drygt 870 kvadratmeter. Förutom stora delar av koncernens sortiment på kläder, skydd, verktyg och förnödenheter kommer butiken även att erbjuda tjänster som klädtryck.

Butiken beräknas öppna till årsskiftet.

Kontakt:

Torbjörn Eriksson, landschef försäljning Sverige +46 70 602 66 68