Swedol har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik.

Swedol har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik. Butiken är belägen på Engelska vägen 8 i Kalmar och är totalt på 2 410 kvm. Beräknad öppning sker i kvartal 3. Kommande etableringar som därmed är kontrakterade: Göteborg, Högsbo handelsområde med beräknad öppning i maj 2007. Stockholm, Sätra handelsområde i kvartal 3 och även i Kalmar under kvartal 3. Med dessa butiker kommer Swedol att ha totalt 19 butiker. För mer information kontakta Markku Piippo, Verkställande direktör Telefon: 08-712 00 00 Mobiltel: 070-30 40 584 E-post: markku.piippo@swedol.se Swedol erbjuder i sina egna butiker, genom återförsäljare samt på postorder och internet kvalitetsvaror till konkurrenskraftiga priser inom el/elektronik, verktyg, yrkeskläder/skyddsutrustning, fordonstillbehör och förbrukningsvaror. Swedol är en komplett leverantör med hög servicenivå, exemplarisk lagerhållning och effektiva leveranser till proffsen inom bygg-, entreprenad-, åkeri- och industrisektorn – och andra – som väljer proffskvalitet