Daniel Palo ny affärsområdeschef på Swerim.

Daniel Palo ny affärsområdeschef

Vi hälsar Daniel Palo välkommen som affärsområdeschef för Pilot och Demo. Daniel ingår även i Swerims företagsledning. Han tillträdde sin tjänst den 5 oktober och kommer att vara stationerad i Luleå. Daniel kommer närmast från Gestamp Hardtech där han under 20 år arbetat med forskning, produktutveckling och ledarskap med fokus på bilindustrin. De senaste 11 åren som chef och närmast som forskningschef. I botten är Daniel civilingenjör (maskinteknik) med examen från Luleå tekniska universitet.

Daniel känner väl till Swerims verksamhet i Luleå och Kista och har i sin roll på Gestamp besökt båda våra sajter.

̶  Jag är väldigt glad över att Daniel Palo kommer till Swerim. Hans långa och omfattande erfarenhet från branschen och Daniels skickliga ledarskap och engagemang för forskning och utveckling kommer att bidra till en fortsatt framgångsrik resa för Swerim, säger Pontus Sjöberg vd på Swerim.