"Fördelar-fördelar" med automatkonteringar!

Att enklare fördela kostnader mellan olika avdelningar eller projekt är en av de fördelar man får med hjälp av de nya automatkonteringarna i Swinx ScanLev. Sedan fakturan skannats in skall den registreras, konteras och fördelas ut för godkännande och attest. Tack vare automatkonteringarna minimeras arbetsinsatsen och risken för felaktigheter.

Snabbare och säkrare
Redan i den första versionen av Swinx ScanLev, som lanserades för ett år sedan, fanns de grundfunktioner som behövs för ett rationellt arbete med fakturaflödet företaget. Registrering, kontering, attesthantering och elektronisk arkiv var några av de mest uppskattade funktionerna då. Nu kommer nästa steg i utvecklingen av programmet. Denna gång ligger mycket fokus på att få en ännu snabbare och säkrare hantering. Här spelar automatkonteringarna en viktig roll.

Automatkonteringar kan skapas eller importeras
Att arbeta med automatkonteringar ger två stora fördelar. Dels går registreringen av fakturan mycket snabbare, dels minskar risken för felkonteringar. Skapa automatkonteringar kan man göra på egen hand om man så önskar. Ett enklare alternativ är att importera redan befintliga mallar från sitt ekonomisystem.

Vanliga användningsområden
De företag som får fakturor från utlandet vet att det är en hel del konteringar som behöver göras för att transaktionerna ska komma på rätt plats i momsredovisningen. Ett annat område som normalt också skapar extra konteringsarbete är om man hanterar omvänd skattskyldighet gällande moms. I båda dessa fall underlättas arbetet avsevärt med hjälp av de nya automatkonteringarna i Swinx ScanLev.

Kostnadsfri uppdatering
Som vanligt kommer alla befintliga kunder att få tillgång till den nya versionen med alla dess nyheter helt utan extra kostnad i och med att man har serviceabonnemang på produkten. Förutom de nämnda nyheterna kommer man även att få förbättrad integration med Excel, intelligent datumkontroll, momsautomatik och förbättrade möjligheter att skriva ut fakturor samt en hel del andra förbättringar..!

• Elektroniska affärer, kommunikation

• automatkontering