Schweiz – säkraste landet i sommar

Tidningen Forbes publicerade nyligen resultatet av en omfattande säkerhetsbedömning om COVID-19, gjord av Deep Knowledge Group. Där Schweiz hamnade på första plats i en lista av 200 länder som det säkraste landet i världen just nu sett till COVID-19 infektioner. Detta är fantastiska nyheter för våra studenter som kommer tillbaka till våra campus i juli!

Studien förklarar hur Schweiz snabba och effektiva respons på de ganska betydande volymerna av smittade nu tillåter lättnader av restriktioner och möjlighet att återuppta olika ekonomiska aktiviteter. Sedan starten av den globala COVID-19 pandemin har även alla fem skolor som tillhör Swiss Education Group agerat snabbt och anpassat sig enligt de restriktioner som finns för att säkerställa elevernas och personalens hälsa och säkerhet.

Swiss Education Group öppnar alla sina campus

Våra skolor är väldigt glada över att återigen kunna välkomna tillbaka studenter i juli.

César Ritz Colleges Switzerland och Culinary Arts Academy Switzerland kommer erbjuda alla sina olika program från sina campus i Le Bouveret och Brig, samtidigt som deras campus i Luzern renoveras.

“Detta kommer ge studenterna från vårt campus i Luzern ett unikt tillfälle att upptäcka den fransktalande delen av Schweiz över sommaren, samtidigt som välmående, säkerhet och skolupplevelsen fortsätter vara vår högsta prioritet”, säger Max Behesht, Academic Dean vid campus i Luzern.

Tanja Florenthal, Academic Director vid Le Bouveret tillägger, “Vi ser fram emot att välkomna studenterna från Luzern och spendera sommaren tillsammans. Det kommer bli en unik upplevelse att få uppleva ett nytt campus och träffa nya vänner!”.

Hotel Institute Montreux (HIM) kommer också att vara öppet som vanligt inför terminsstarten i juli. ”Efter en framgångsrik vårtermin som skedde online, ser vi verkligen fram emot att kunna välkomna våra studenter igen nästa månad. Våra studenter kommer inte bara kunna delta i alla våra praktiska klasser och workshops (med våra masterclasses och gästföreläsningar inräknade) utan även flertalet olika aktiviteter som Montreux och dess vackra omgivning erbjuder”, säger Hotel Institute Montreux (HIM) Academic Director, Ulrika Björklund.

SHMS Swiss Hotel Management School och IHTTI School of Hotel Management är även dem i full gång med att välkomna studenter tillbaka i september. Academic Director, Jeroen Greven berättar “intaget av nya studenter har skjutits upp med en månad för att låta så många studenter som möjligt att ansöka”.

Onlinestudier kommer fortsatt att vara ett alternativ för alla studenter som inte har möjligheten att återvända till Schweiz.

Studenters hälsa och säkerhet är fortsatt prioritet

Så länge COVID-19 inte är helt utrotat, kommer våra skolor att fortsätta att tillämpa alla nödvändiga åtgärder för att för att säkerställa elevernas och personalens hälsa och säkerhet.

Husvärdar på våra campus kommer fortsätta vara tillgängliga dygnet runt, precis som vanligt. Där det är möjligt, kommer vi fortsätta att erbjuda så många enkelrum vi kan, på alla våra olika campus.

Om du har fler frågor om livet på och utanför campus under de kommande månaderna? Läs mer på vår FAQ-sida.