Pressmeddelande -

Wideband Corporation väljer SwitchCores Xpeedium2 familj för sin nästa generations Gigabit Ethernet växlar

3 maj 2006, INTEROP 2006, Las Vegas - Wideband Corporation, ett bolag som utvecklar säkra och avancerade nätverkslösningar lanserar idag en ny produkt som baseras på SwitchCores produkter. Widebands nya nätverksprodukt, som lanseras under INTEROP mässan innehåller funktionalitet kontinuerlig övervakning av nätverket. Som en del av systemet lanserar Wideband en kontrollenhet som kan övervaka ett hundratal växlar samtidigt. " Kärnan i Widebands produkt är SwitchCores Xpeedium2 krets. Den gör att vi kan erbjuda en högpresterande och kostnadseffektiv lösning till våra kunder. Genom tillkännagivandet av vårt nya nätverkssystem blir funktionaliteten i Xpeedium2 lättare tillgänglig än någonsin säger Widebands VD Dr. Roger E. Billings". " Vi är stolta över att kunna hjälpa Wideband i deras arbete med att utveckla en ny och säker lösning. Wideband har konstant imponerat på marknaden med ledande teknologi. Vi förväntar oss att den nya produkten kommer att göra detsamma" säger Erwin Leichtle, SwitchCores VD och koncernchef. För ytterligare information kontakta: Erwin Leichtle, VD SwitchCore Telefon: +46 703 38 93 00 E-post: Erwin.leichtle@switchcore.com Maria Rydén-Persson, CFO SwitchCore Telefon: + 46 73 429 25 65 E-post: maria.ryden-persson@switchcore.com Allmänt om verksamheten: SwitchCore AB SwitchCore AB utvecklar, marknadsför och säljer integrerade kretsar för data-, röst- och videokommunikation baserade på Ethernetstandarden. Kärnan i SwitchCore är den egenutvecklade CXE-teknologin, som innebär att kapaciteten i nätverksprodukter väsentligt kan ökas. Med SwitchCores kretsar kan bolagets kunder utveckla nätverksprodukter som kostnadseffektivt hanterar och prioriterar data, video och rösttrafik för en stor mängd krävande tillämpningar. Oberoende marknadsanalytiker bedömer att SwitchCore är världens tredje största leverantör av växelkretsar på marknaden för Gigabit Ethernet. Kunder och samarbetspartners är tillverkare och leverantörer av nätverksutrustning, som t ex Intel, Allied Telesyn, Huawei/3Com, Alloptic, Corecess, Dasan, Radisys och World Wide Packets. SwitchCore-koncernen har idag 55 anställda och ett 35-tal konsulter. Företagets huvudkontor finns i Lund, Sverige. Dessutom finns kontor i San Jose, USA, samt i Singapore och Shanghai i Asien och i Rotterdam, Nederländerna. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Wideband Corporation Wideband är den ledande tillverkaren av säkra och avancerade lösningar baserade på Wideband Networking. Deras produkter tillverkas i USA enligt gällande standards för Quality of Services. Wideband säljer till medelstora bolag, utbildningssektorn och till både federala och statliga regeringen. Mer information om Wideband Corporation och dess produkter finns på www.wband.com.