Mattias Svegin, ordförande på Mäster Grön och Bertil Trulsson ordförande på SydGrönt

SydGrönt och Mäster Grön ingår partnerskap

SydGrönt och Mäster Grön ingår partnerskap som innebär att SydGrönt tar över försäljningen och odlingsplanering av blommor i Sverige.

SydGrönt kommer hantera Mäster Gröns försäljning och odlingsplaneringen av blommor i Sverige från den 1 januari 2023.

- Det känns väldigt spännande att svensk blomsterodling och svensk grönsaksodling efter 30 år i olika bolag återigen kommer samarbeta, säger Bertil Trulsson, SydGrönts ordförande.

Synergieffekter som vi ser att vi kommer få i våra bolag ska gynna både kunder och våra medlemmar samt stärka och vidareutveckla odling i Sverige med certifierade produkter.

- Jag är väldigt glad över att en överenskommelse har nåtts om att Mäster Grön skall ingå samarbete med SydGrönt. På detta sätt kan vi stärka svensk produktion genom att ha en stark gemensam försäljningsorganisation. Jag ser fram emot en spännande gemensam framtid och är övertygad om att detta blir bra för alla parter, säger Mattias Svegin, Mäster Gröns ordförande.

Mäster Grön är likt SydGrönt en medlemsägd organisation och båda kommer finnas kvar som egna producentorganisationer med sina respektive producenter.

För mer information kontakta:

Martin Löfstedt, VD SydGrönt, 0701-48 17 77

Mattias Svegin, Ordförande Mäster Grön, 0707-23 14 73