​SydGrönts VD är nominerad till Livsmedelspriset 2020

​SydGrönts VD är nominerad till Livsmedelspriset 2020

SydGrönts VD Sara Berger är nominerad till Livsmedelspriset 2020 av Nätverket Livsmedel i fokus. Sara är en av åtta nominerade kandidater som offentliggjordes under gårdagen.

Livsmedelspriset har årligen delats ut sedan 1964 till personer, organisationer eller företag som inspirerar, tänker nytt, utvecklar och stärker näringen för livsmedel. Årets vinnare kommer att tillkännages under Oktober.

- Jag är mycket smickrad och glad för nomineringen, säger Sara Berger. Nomineringen ger oss alla på SydGrönt, både odlare och anställda, ett kvitto på att vårt engagemang och hårda arbete med att lyfta den svenska odlingen och de svenskproducerade grönsakerna och fruktens mervärden till våra kunder och konsumenter uppmärksammas och ger resultat.

SydGrönt är en medlemsägd producentorganisation som består av ett drygt 90-tal odlare, stora som små, som tillsammans utvecklar, odlar, säljer och distribuerar ett modernt sortiment av svenskproducerad frukt och grönsaker till hela den svenska dagligvaruhandeln.SydGrönt består av fem bolag, bland annat med ansvar för logistik och transport och för ett eget packeri och kyllager för långtidslagring av grönsaker.

- För alla oss på SydGrönt och för mig personligen som VD, är hållbar utveckling genom nytänkande och en-jäklar anamma-attityd vår drivkraft till innovationer och förändring. Vi vill tillsammans bidra till en mer hållbar och cirkulär utveckling på alla de sätt vi kan, avslutar Sara och tackar för nomineringen å SydGrönts vägnar.

ett 90-tal sydsvenska odlare. Kvalitet och hållbarhet är ledstjärnor i organisation och samtliga