SydGrönts VD, Sara Berger, får hedersutmärkelse

Few, är ett nätverk och utvecklingsprogram för kvinnor i ledande positioner, som årligen delar ut en hedersutmärkelse till en kvinna som är framstående ledare och som skapar värde för en organisation. Utmärkelsen delades ut under högtidliga former på Torsdagkvällen den 6 september i Malmö av Eva Carloni från Trust.

Årets hedersutmärkelse gick till Sara Berger, VD för SydGrönt med motiveringen:

”Sara skapar värde i sin organisation genom att kombinera ett tydligt värderingsstyrt ledarskap som hon integrerar med handlingskraft, prestigelöshet och glädje. Ett tydligt och kommunikativt ledarskap som skapar trygghet och förutsättningar för medarbetarna att leverera.”

-Jag känner en stor ära över hedersutmärkelsen och är så klart mycket stolt, säger Sara Berger. Jag har en stor passion att driva organisationen framåt och det gör mig extra glad att jag under denna tiden har gjort positiva avtryck, både för mitt ledarskap och för SydGrönts utveckling som företag, avslutar Sara.

-Vi är i en expansiv och händelserik fas, säger Lars Wall Persson, styrelseordförande för SydGrönt. När Sara rekryterades som ny VD såg vi hennes förmåga att leda och utveckla såväl medarbetare som SydGrönt. Vi är på väg mot nya utmaningar och ska utveckla marknaden för svensk frukt och grönt och förutsättningarna för odlarna.

-Sara har en stor förmåga att tillsammans med SydGrönts ägare, ett 70-tal sydsvenska odlare, leda företaget mot mål och visioner. Vi gläds tillsammans med Sara åt hennes utmärkelse, som hon så väl är värd, avslutar Lars.

Om Few

Few, For executive women, är ett utvecklingsprogram med styrelseutbildning och ett nätverk för kvinnor i ledande positioner och drivs av Trust i Stockholm och Malmö. Varje år, med start år 2014, delas en hedersutmärkelse ut till en kvinna som skapat värde för sig själv, som ledare och för sin organisation. Årets utmärkelse gick till SydGrönts VD Sara Berger. Läs mer på forexecutivewomen.se

För mer information:

VD Sara Berger,0768-462042, sara.berger@sydgront.se