Synoptik stärker sin position i Storstockholm - etablerar sig i Kista Galleria

Den 24:e februari öppnar Synoptik en helt ny butik i Kista Galleria. Det är Synoptiks 106:e butik och är
ett led i en större satsning i hela Sverige. Under 2013 kommer minst fem nya Synoptikbutiker att öppnas runt om i landet.

Kista Galleria är strategiskt viktig för Synoptik. Det en av de största galleriorna i Stockholm
och den är både framgångsrik och välbesökt. Butikschef på Synoptik blir Ann-Sofie Neckman som är en erfaren medarbetare inom Synoptik. Hon har tidigare bland annat varit butikschef för Synoptiks butik i Regeringspassagen.

- Storstadsområdena är viktiga för oss och i och med denna etablering stärker vi vår position i
Storstockholm, där vi sedan tidigare har 22 butiker. Vi räknar med att investera ca 2,5 miljoner kr i nya lokaler och marknadsstöd för satsningen i Kista Galleria under 2013, säger Roland Olsson, VD för Synoptik Sweden AB.

- Jag och mitt team ser framemot att slå upp dörrarna i Kista Galleria, butiken är ombyggd i ett helt nytt butikskoncept vilket ska blir spännande att presentera för våra kunder, säger Anne-Sofie Neckman, Synoptik Kista Galleria.

Butiken invigs officiellt den 24:e januari med massor av spännande erbjudanden till våra kunder.

För mer
information eller bildmaterial, vänligen kontakta:

Marielle Stoltz

Presskontakt Synoptik Sweden AB

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med 106 butiker en av Sveriges ledande aktörer inom optik. Företaget ägs av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av Grand Vision B.V, en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 4 600 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se www.synoptik.se www.grandvision.com

Presskontakt Verkställande direktör 08-626 19 00
Lottie Funck Ekelund

Presskontakt Marknadsdirektör 073-5234022

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag över 140 butiker i hela Sverige. Med ett erbjudande om kvalitetsoptik som alla kan ha råd och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7 400 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se www.synoptik.se