Synsam nominerad i kategorin Årets Butikskoncept 2016

Synsam nominerad i kategorin Årets Butikskoncept 2016

Synsam är nominerad i kategorin Årets Butikskoncept!

Motiveringen lyder:

"Med ett helt nytt butikskoncept tar Synsam steget från en traditionell optikerkedja till modern livsstilsaktör. Med denna vill man ändra kundernas inställning till glasögon från ett behovsstyrt sällanköp till ett lustfyllt köp av en accessoar med hög modegrad. I det nya butikskonceptet kombineras analoga funktioner med digitala hjälpmedel samtidigt som nya erbjudanden och paketeringar presenteras. Både kunder och medarbetare trivs med konceptet vilket visar sig både i medarbetarnöjdhet och ökad försäljning."

Vi på Synsam ser med spänning fram emot kvällen, resultatet och galan.

Synsam Group är en av Europas ledande aktör inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar och behov av ögonhälsa. Koncernen finns i Norden, har cirka 2100 medarbetare och en total omsättning på 3,7 miljarder SEK (2019). Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018