Under 2024 lanserar Synsam tillsammans med Nils van der Poel en ny sportglasögonkollektion. Nils är produkt- och affärsutvecklare hos Synsam.

Grattis Synsams affärs- och produktutvecklare – Nils van der Poel!

Synsams ambassadör och tillika produkt- och affärsutvecklare Nils van der Poel, tilldelades igår folkets pris ”Jerringpriset” för sina idrottsprestationer under Idrottsgalan 2023. Nils tog även hem priserna Årets manliga idrottare och Årets prestation. Dessutom fick han ta emot Bragdguldet som han tilldelades i december. Vi är så stolta över Nils framgångar.

Samarbetet mellan Synsam Group och Nils van der Poel inleddes i maj 2022 och innebär att Nils Van der Poel bistår Synsam i affärs- och produktutvecklingen inom kategorin sportglasögon. Arbetet bedrivs med utgångspunkt från Synsam Groups produktions- och innovationscenter på Frösön utanför Östersund. Just i denna stund pågår utvecklingsarbetet med en ny sportkollektion som Synsam lanserar tillsammans med Nils under 2024.

Nils är även Synsams ambassadör för barn, ungdomar och idrottsutövare. I februari medverkar Nils tillsammans med Synsam på NUS – Nordiska Ungdomsspelen i februari i Östersund.

– Stort grattis Nils van der Poel till storslam och alla fina priser, det är så välförtjänt. Vi är så glada och stolta över dig och det är oerhört inspirerande att jobba tillsammans med en sådan ödmjuk och driven person som du är, säger Håkan Lundstedt, vd och koncernchef för Synsam Group.

Brett sortiment av sportglasögon
Synsam Group har ett brett sortiment av sportglasögon som täcker in ett trettiotal av de vanligaste sportaktiviteterna under kategorierna Aktiv, Utomhus, Snö, Street och Vatten. Ett par bra sportglasögon kombinerar funktion och design så att man kan utöva sin aktivitet på bästa möjliga sätt – eller ännu bättre. Sportglasögon är anpassade efter vilken sport man utövar som till exempel för fart; skridsko eller cykling, eller för speciella ljusförhållanden; golf, segling eller skidåkning. Sportglasögon säljs både på recept och receptfritt, i butik och online. Synsam erbjuder kunderna ett antal varumärken, däribland de egna, Rigel och Sports Essential.