Idag öppnar Synsam i Västermalmsgallerian – kedjans första etablering på Kungsholmen och gallerians enda optiker

Pressmeddelande -

Marknadsledande optikkedjan Synsam fortsätter att expandera och inviger idag en ny butik i Västermalmsgallerian. Synsam är gallerians enda optiker och öppnar en butik fylld av solnyheter och med många varumärken som bara finns hos Synsam. Butiken hamnar mitt i storstadens puls och blir optikkedjans första på Kungsholmen.

Västermalmsgallerian har drygt 50 butiker där Synsam, som enda optiker, blir ett viktigt komplement till utbudet av mode, design, hälsa, teknik och mat. Butiken erbjuder marknadens bredaste sortiment av bågar och glas och har varumärken som Tom Ford, Ray-Ban, Vasuma, Oakley och G-Star.

– Vi är glada över läget och att nu kunna ge våra kunder på Kungsholmen nära till både bättre syn och utseende med våra bågar och glas. Vi har valt ett större solsortiment än vanligt som vi tror kommer passa kungsholmsborna perfekt, säger Maria Broberg etableringschef på Synsam.

Butiken erbjuder den senaste tekniken inom optik och har fem medarbetare; två legitimerade optiker, två säljare och butikschefen, Veronika Palmqvist. Veronika kommer närmast från Synsam Hötorgspassagen och är själv kungsholmsbo, hennes favoritvarumärken är Gucci och Vendela.

– Om jag känner mitt Kungsholmen rätt tror jag att varumärken som Stockholmsbaserade Vasuma och klassiker som italienska Persol kommer uppskattas. Jag vet också att det finns många löpare här i krokarna och till de kunderna har vi ett bra sortiment av Oakleys funktionella bågar, säger Veronika Palmqvist.

Under öppningshelgen, 11-14 juni, erbjuds alla kunder 20 procent rabatt på alla solglasögon från Ray-Ban.

För mer information kontakta:
Emma Peterson: 0725-29 66 03, emma.peterson@synsam.com
Veronika Palmqvist: bc.vastermalmsgallerian@synsam.com

Synsam är Sveriges ledande optikkedja med fler än 170 butiker över hela landet. Kedjan erbjuder kvalitetsglasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer samt en service- och kunskapsnivå av högsta klass. Synsam Sverige ingår i Synsam Nordic med drygt 400 butiker och en omsättning på MSEK 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,9 miljarder SEK (2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Sverige