En av Synsams butiker i Sverige. Idag öppnar butik nummer 203 i Kumla.

Nu kommer Synsam till Kumla, butik nummer 203 invigs

Synsams nyetableringar står som spön i backen. Från invigningen i Ronneby i förra veckan styrs nu kosan norröver till Närkeslätten. Idag torsdag 5 december öppnar Synsam butik nummer 203 i Kumlas centrumkärna.

Vid torget på Hagendalsvägen 12, i före detta SEB:s lokal, hälsar butikschef Johanna Bäckman tillsammans med två medarbetare stadens invånare välkomna. I den 115 kvm stora butiken kommer alla Kumlabor nu får tillgång till ögonhälsa och ögonmode av världsklass.

- Synsam har ett viktigt samhällsuppdrag i att hjälpa människor med sin syn och att ta hand om sina ögon. För att göra det på bästa vis ska vi på Synsam alltid finnas tillgängliga, det ska vara enkelt att komma in i butiken och få hjälp utifrån sina individuella behov. Vi är väldigt glada att vara på plats i Kumla, en ort vi länge velat öppna butik i, säger Krister Duwe, Sverigechef inom Synsam Group.

Butiken har anställt tre medarbetare; en butikschef och två kundrådgivare.

Synsam Group är Sveriges ledande optikerretail-kedja och har cirka 450 butiker i hela Norden, varav 203 i Sverige. Etableringsstrategin innebär att Synsam satsar helhjärtat på mötet med kunden i butik och – givetvis – möter upp kunden digitalt. Synsam är vinnare av Sveriges bästa butikskoncept 2019.

För mer information vänligen kontakta:
Jenny Fridh, Chief Communications and Sustainability Officer, +46 730 27 70 18, jenny.fridh@synsam.com

Synsam Group är en av Europas ledande aktör inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar. Koncernen finns i Norden, har cirka 2000 medarbetare och en totalt omsättning på 3,4 miljarder SEK (2018). Totalt har koncernen cirka 450 butiker som drivs under varumärkena Synsam och Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018