Retrokids 2013 – Synsam på trendspaning bland bågar och glas i Paris

Retrokids 2013 – Synsam på trendspaning bland bågar och glas i Paris

De viktigaste modemässorna äger rum i den franska huvudstaden. Glasögonmodet visas på branschmässan Silmo som just har avslutats, där 900 utställare visade senaste inom optik och glasögon för 34 696 besökare från när och fjärran. Synsam var där för att fånga upp nya trender.

I vår kommer ni att se mycket nya material som trä och återvunnen plast i våra butiker. De runda bågarna är fortfarande många men blandas upp med mer lekfulla färger och former. Vad det gäller finish på bågarna är silkesmatt yta något som kommer stort i kontrast mot blanka ytor. Retrotrenden håller i sig och nu kommer även riktigt snygga retroinspirerade bågar för barn, säger Mikael Ärlehag på Synsam.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mikael Ärlehag, 0706-85 55 67, alternativt Linda Härlin, 0766-41 99 53 eller linda.harlin@synsam.com
.

Taggar

Synsam är Sveriges ledande optikkedja. Vi är rikstäckande med drygt 150 butiker. Hos oss möts du av ett kvalitetssortiment av glasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer och en service- och kunskapsnivå av högsta klass.

Synsam ingår i Synsam Nordic med drygt 380 butiker och en omsättning på SEKm 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam erbjuder ett unikt sortiment av glasögon, solglasögon, linser samt tillbehör för kundens egen stil och unika behov. Utöver detta erbjuder Synsam även en service- och kunskapsnivå inom ögonhälsa av högsta kvalitet.

Synsam ingår i Synsam Group en koncernen verksam i sex länder, och som omsätter cirka 3,7 miljarder SEK (2019) och har cirka 2100 anställda i cirka 470 butiker. Butikerna drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark.

Sedan 2014 ägs Synsam av CVC Capital Partners.

Synsam Sverige
St Eriksgatan 60