Synsam inleder exklusivt samarbete med Dolce & Gabbana Eyewear

Synsam inleder exklusivt samarbete med Dolce & Gabbana Eyewear

Duon bakom det internationella lyxvarumärket Dolce & Gabbana har gjort sig kända för sin extravaganta och dramatiska design både på kläder och accessoarer. Just nu är de aktuella med en barockinspirerad kollektion glasögon och solglasögon. Och nu får Synsam ensamrätt på deras bågar.

Synsam, som är Nordens ledande optikkedja, har ensamrätt på att sälja märken som Hugo Boss, Ralph Lauren, MaxMara, Persol, Cheap Monday och Efva Attling i Sverige. Nu utökas det exklusiva sortimentet med Dolce & Gabbana Eyewear. Från och med nu säljs deras nya kollektioner enbart hos Synsam.

– Det här är verkligen bågar för dem som älskar glamour och som vill visa upp sin exklusiva smak för världen. De kompletterar vårt sortiment, där vi vill kunna erbjuda något för alla behov, smaker och plånböcker, säger Mikael Ärlehag, butikschef på Synsam.

Dolce & Gabbana har översatt vårens livfulla catwalkmode i en kollektion extravaganta solglasögon och glasögon med de allra mest modemedvetna i sikte. Designen är i vissa modeller överdådig med gyllene rosendekorationer i antikbehandlad finish, medan andra modeller är mer diskreta men med samma fokus på material och hantverk av högsta klass.

Kollektionen finns i Synsams butiker över hela landet från slutet av mars men kan ses redan nu i butiken som öppnar på Kungsgatan 4A, Stockholm, den 25 januari.

– Synsams profil stämmer väl överens med Dolce & Gabbanas. Därför har vi valt Synsam som exklusiv återförsäljare från och med årsskiftet, säger Fredrik Jönsson, försäljningschef Luxottica Nordic, som äger licensen för Dolce & Gabbana eyewear.

För mer information kontakta:

Linda Härlin, Informationsansvarig Synsam. Telefon: 08-619 28 60, 0766-41 99 53 eller e-post: linda.harlin@synsam.com

Taggar

Synsam är Sveriges ledande optikkedja. Vi är rikstäckande med drygt 150 butiker. Hos oss möts du av ett kvalitetssortiment av glasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer och en service- och kunskapsnivå av högsta klass. Synsam ingår i Synsam Nordic med drygt 380 butiker och en omsättning på SEKm 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam erbjuder ett unikt sortiment av glasögon, solglasögon, linser samt tillbehör för kundens egen stil och unika behov. Utöver detta erbjuder Synsam även en service- och kunskapsnivå inom ögonhälsa av högsta kvalitet.

Synsam ingår i Synsam Group en koncernen verksam i sex länder, och som omsätter cirka 3,7 miljarder SEK (2019) och har cirka 2100 anställda i cirka 470 butiker. Butikerna drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark.

Sedan 2014 ägs Synsam av CVC Capital Partners.

Synsam Sverige
St Eriksgatan 60