Synsam öppnar femte citybutiken i Göteborgs modestråk

Synsam öppnar femte citybutiken i Göteborgs modestråk

Marknadsledande optikkedjan Synsam fortsätter att expandera och öppnar sin femte citybutik på Kungsgatan i Göteborg. Den nya butiken har ett brett utbud av klassiker i ny tappning och ett flertal exklusiva varumärken för just Synsam.

Synsam Kungsgatan har ett sortiment som är särskilt anpassat efter Göteborgs citypublik. Butiken lyfter fram klassiskt trendiga varumärken som Ralph Lauren, Persol, Efva Attling och Dolce&Gabbana. I solsortimentet finns också designbågar från den internationellt uppmärksammade svenska designen Anna-Karin Karlsson. Anna-Karin har vunnit Sveriges mest prestigefyllda modepris Guldknappen och hennes bågar säljs världen över.

– Vi välkomnar våra kunder med höstens stora trend – stilsäkra klassiker. Dessutom är tajmingen perfekt, med start på torsdag erbjuder vi halva priset på alla bågar, säger Alexander Brandt, butikschef på Synsam Kungsgatan.

Butiken är fylld med nyheter. I höst syns särskilt färger som ljust kolabrun, lila och grönt. Formerna är klassiska men med nya detaljer, färger och material. Precis som i alla Synsams butiker erbjuder Kungsgatan också synundersökningar av tre leg. optiker.

För mer information kontakta:

Emma Peterson, Informationsansvarig Synsam. Telefon: 0725-29 66 03 eller e-post: emma.peterson@synsam.com

Synsam är Sveriges ledande optikkedja med drygt 160 butiker över hela landet. Kedjan erbjuder kvalitetsglasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer samt en service- och kunskapsnivå av högsta klass. Synsam Sverige ingår i Synsam Nordic med drygt 400 butiker och en omsättning på MSEK 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,9 miljarder SEK (2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Sverige