Synsam öppnar i Jakobsbergs Centrum

Synsam öppnar i Jakobsbergs Centrum

Marknadsledande optikkedjan Synsam fortsätter att expandera och öppnar sin första butik i stockholmsförorten Jakobsberg. Den nya butiken har ett brett utbud av klassiska bågar i ny tappning och ett flertal varumärken som bara finns hos just Synsam.

Under öppningshelgen, 17 till 19 oktober, har butiken 20 procent på alla solglasögon från Ray-Ban. Dessutom pågår just nu en kampanj i alla Synsams butiker som ger halva priset på alla bågar.

– Vi erbjuder marknadens bästa utbud av bågar från ledande märken som Ralph Lauren, Marc Jacobs och Efva Attling, för att inte nämna mina egna favoriter Tom Ford, Vasuma och Dolce&Gabbana. Kvalitetsbågar i klassisk stil men i ny tappning som verkligen andas 2014, säger Anna Berggren, som har arbetat 12 år inom Synsam och nu blir chef för den nya butiken i Jakobsberg Centrum.

Butiken är helt nyrenoverad och undersökningsrummet är utrustat med den senaste tekniken inom optik. Här arbetar sex personer, varav två legitimerade optiker, som utför synundersökningar och hjälper kunder att hitta glasögon som passar just dem. Skulle man ändå inte trivas ger Synsams garanti möjlighet att byta hela första året.

För mer information kontakta:

Emma Peterson, informationsansvarig: 0725-29 66 03, emma.peterson@synsam.com.

Anna Berggren, butikschef: 070-483 50 90.

Regioner

Synsam är Sveriges ledande optikkedja med drygt 160 butiker över hela landet. Kedjan erbjuder kvalitetsglasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer samt en service- och kunskapsnivå av högsta klass. Synsam Sverige ingår i Synsam Nordic med drygt 400 butiker och en omsättning på MSEK 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam erbjuder ett unikt sortiment av glasögon, solglasögon, linser samt tillbehör för kundens egen stil och unika behov. Utöver detta erbjuder Synsam även en service- och kunskapsnivå inom ögonhälsa av högsta kvalitet.

Synsam ingår i Synsam Group en koncernen verksam i sex länder, och som omsätter cirka 3,7 miljarder SEK (2019) och har cirka 2100 anställda i cirka 470 butiker. Butikerna drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark.

Sedan 2014 ägs Synsam av CVC Capital Partners.

Synsam Sverige
St Eriksgatan 60