Kommande veckas syntolkningar, V29

Syntolkning Nu informerar om kommande syntolkningar runt om i Sverige. Informationen är hämtad från kalendern hos föreningen Syntolkning Nu i Sverige.

• 22/7 - Nästan en helkväll, Långholmen, Stockholm. I ett snällt paket med bitvis giftigt innehåll får man nästan en helkväll med Anna Pettersson och tre musiker. Hon styr publiken fram i ett samtal som spårar mellan det realistiska, drastiska och surrealistiska – från klassisk underhållning till ”överunderhållning”!
    Parkteatern i Stockholm bjuder på gratis underhållning och syntolken Eva Lagerheim berättar för de synsvaga vad man kan se Anna Pettersson göra.

Syntolkning Nu skickar på torsdagseftermiddagarna ut kort information om kommande veckas syntolkningar runt om i Sverige. Alla syntolkningar i landet, också andra än de som Syntolkning Nu arrangerar och genomför, presenteras kontinuerligt på hemsidan. Vi kan dock inte garantera att vi är heltäckande, då vi i vår tur är beroende av information.
Syntolkning Nu riktar mycket av sin information till seende anhöriga och vänner, så att dessa i sin tur kan berätta vad som erbjuds. En del evenemang kan vara uppbokade långt i förväg, men finns intresse brukar det lösa sig till det bästa.

• parkteatern