Myrorna och Lions gör uppehåll i sin insamling på Sysavs återvinningscentraler

Myrorna och Lions gör uppehåll i sin insamling på Sysavs återvinningscentraler

På grund av coronaviruset gör Myrorna och Lions uppehåll i sin insamling på återvinningscentralerna. Detta berör framför allt tre återvinningscentraler.

Coronavirusets framfart har lett till att Myrorna tvingas göra uppehåll i sin insamling av prylar, möbler och textil/kläder tills vidare på de av Sysavs återvinningscentraler där de har insamling. Sedan tidigare har Lions också gjort uppehåll i sin insamling, eftersom deras loppisar under våren ställts in.

Detta innebär att återvinningscentralerna i Lilla Hammar, Skurup och Trelleborg för närvarande inte kan ta emot prylar, möbler och textil/kläder för återbruk. Du som vill lämna sådant för återbruk får gärna spara sakerna tills insamlingen öppnar igen, alternativt kontrollera om insamling finns på din närmsta återvinningsstation eller kontakta en annan organisation.

• Lions Återbruk - tillfälligt stängt på Lilla Hammars och Skurups återvinningscentraler.
  • Myrornas Återbruk - tillfälligt stängt på Lilla Hammars, Skurups och Trelleborgs återvinningscentraler.

Myrorna finns även på Sjöbos och Staffanstorps återvinningscentraler men där finns annan aktör som i dagsläget bedriver insamling.

Agneta Fredenberg

Kommunikatör 0734-39 62 08